The way you move is like a full on rainstorm

Ikväll har jag spelat min första volleybollmatch, tänkte berätta lite mer ingående:
Först var jag i skolan som vanligt, allt börjar bli rutin här nu så det känns inte så speciellt längre. Jag har bytat lunchbord dock, så nu sitter jag med tre seniors (2 cheerleaders och Ashley i mitt volleybolllag), mycket mindre drama än hos de som jag satt med innan.
Jag fick förresten 77 % på mitt matteprov, (kanske inte världens bästa men jag är ändå stolt!).
Efter skolan gick jag till ett rum bredvid matsalen där alla volleybolllag käkade lite frukt och pasta tillsammans. När klockan slog kvart över tre så åkte vi iväg med bussen. Vi åkte i ca 40 minuter och på vägen så släppte vi av ett av våra lag i Washington Court House där de skulle spela. När vi äntligen var framme i Miami Trace så bytade vi om direkt för att börja värma upp 5 minuter senare. Uppvärmningen till volleyboll är riktigt rolig och vi delar courten (planen?) med det andra laget så man skiftas om att serva och sånt.
Vi förlorade i alla fall men det var inte mitt fel (spelade inte en minut), tydligen så får man sitte på bänken ett par matcher i början. Lite konstigt system kan tyckas men eftersom att jag inte är sådär bäst på volleyboll så lär jag helst mig hur man spelar först...
Efter att vår match var slut så tittade vi i reservlaget på varsitymatchen, tyvärr så förlorade de också även om de spelade bra!
När vi åkte hem så luktade det gödsel och då kändes det verkligen som att jag var hemma...
Meeeen nu ska jag fortsätta med min matte ett tag innan jag går och lägger mig.
Förresten, imorgon har vi "dress-up" med volleybollen, det innebär att man måste klä sig fint. Knepigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0