I skolan

Sitter just nu i min anatomyklass, samma sak varje dag. Nu haller vi pa med tissues (celler) och epithelium, inte en susning om vad det heter pa svenska... Men jag vet vad det ar pa engelska, det kanns lite konstigt. Uttryck som jag inte vet vad de betyder har jag borjat anvanda dagligen, speciellt i matten ar det sa.
Den har klassen har jag precis innan lunch och jag haller pa att do av hunger varje dag. Kanner mig som min lillasyster nar jag tanker pa det. "Jag vill ha en bulle nu, annars kommer jag att dooooo..." Okej det ar inte lika effektfullt utan svenska bokstaver men det far funka. I alla fall sa har jag inte atit sen 6.50 och min lunch borjar 12.18. Jag som ar van vid att kunna kaka en baguette vid halv tio tiden far nu sta ut med att ga hungrig.
Aja, kanske borde ga tillbaka till mina pseudostratified columnar epithelium nu. Jippi!

Kommentarer
Postat av: mamma

Pappa säger att det heter epihelium på svenska också, det är typ cellvägg.

2011-09-20 @ 21:45:32
Postat av: Patrik

Epithelium ja det går att säga samma på Svenska eller det är ju latin så det lär funka.

Sök på epitel på wiki så får du en förklaring på svenska.

2011-09-20 @ 21:56:32
Postat av: Patrik

tissues är vävnader ftr

2011-09-20 @ 21:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0