thanksgivinglov

Hej, det var ett tag sen sist!
Jag har lov denna veckan från onsdag till söndag och jag berätta lite om vad som har hänt än så länge denna sköna vecka:
Onsdag:
Jag och Kim bestämde att vi skulle träffas och jag åkte ut till familjen Galliots hus, de bor ute i ingenstans och har en tennisbana i sin trädgård. Kim bor med Ann och Sam (Ann är sophmore, ett mattegeni som läser calculus nu och Sam är junior och spelar i bandet) och deras föräldrar i ett sjukt stort hus. Jag och Kim pratade om vad vi saknar i våra hemländer och varför vi inte vill åka hem, haha. Vi kollade How I met your mother och skrattade som galningar och kom överens om att vi ville ha en plats i deras kompisgäng. Efter ett par avsnitt började vi titta på Gladiator (jag har faktiskt aldrig sett den innan) och efter en kvart kallade hennes värdmamma (Beth) ner oss till middag. Vi åt stek och bakad potatis, riktigt gott! Efter middagen såg vi klart filmen Bad Teacher och skrattade gott innan vi gick och la oss.
Torsdag:
Thanksgivingday! Jag gick upp vid elva och fick direkt uppdrag av Glenda att väcka Chelsea så att vi kunde börja rulla Buckeyes. Buckeye är ett speciellt träd och Ohio kallas ofta "Buckeyestaten" så det är tradition att göra godis som ser ut som Buckeyenöten (den riktiga är giftig) till Thanksgiving och jul. Man rullar bollar av en smet (jordnötssmör och florsocker tror jag) och sen doppar man bollarna i choklad. Det är otroligt nog gott (Alma, testa!!!).  Efter att ha rullat 200 bollar fixade jag håret och sminkade mig och sen åkte vi till Glendas syster, Arlie. Sjukaste var när jag träffade Chelseas kusin, Eddie. Första frågade han vad jag hette och sen introducerade han mig som sin kusin för sin flickvän. Träffade så många kusiner, kusinbarn och kusiners män/fruar att jag kommer ihåg ca 5 namn idag. Lite sjukt, jag har alltid varit bra på namn och ansikten. Middagen varade i cirka 2 timmar och innehöll ett tall, en stor turkey, en prinsessa och godis. Efter middagen kollade vi på film (Limitless) och vid nio åkte vi hem. Jag och Chelsea bytte om, tog på oss vinterjackorna för...
Fredag:
...BLACK FRIDAY började. Curtis kom och hämtade oss och vi åkte iväg med Drakes nya skiva på högsta volym mot Walmart. Mest för att de öppnade klockan 22 och vi ville börja tidigt men även lite för att en kvinna dog där förra året och vi ville vara med på tv (skoja bara! eller?). Hittade i alla fall en film för 2 dollar (The notebook) och en julklapp till Glenda. Efter Walmart (som var sinnesjukt) åkte vi till Kohl's och Target för att vara där när de öppnade klockan 12. Inne på Kohl's hittade jag lite billiga tröjor och ett halsband. För att betala dessa 4 saker stod jag i kö i 45 minuter. När jag skulle betala gick kön runt hela affären... Efter Kohl's körde vi till Target och gick runt där i en halvtimme, de hade betydligt mindre än vad jag hade förväntat mig så jag hittade bara en kabelstickad tröja. Vi stannade på Pizza Hut och käkade lite som uppladdning inför the Outlet Mall... Vi hade hört (från en ascool kvinna som stod bakom oss i kön på Kohls, hon hade varit med i amerikanska armén) att the Outlet Mall skulle vara galen, men när vi kom dit så var det rätt lugnt. Vi gick runt där ett tag och jag hittade ett par snygga löparshorts från Nike och ett par mjukisbyxor från Aéropostale. Klockan fem på morgonen åkte vi hem och jag somnade klockan sex i morse. Tycker synd om Chelsea som var tvungen att åka till jobb klockan nio i morse medans jag sov skönt vidare till två. Nu chillar jag mest och tittar på OneDirections gamla videobloggar och skrattar gott.
Ha en soft helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0