Spiritfest

Hej alla fans!
I helgen var jag och Chelsea pa Spiritfest med var youthgroup (kyrkan) i Cumberland Falls, Kentucky. Det var faktist roligare an det later och det var mer som ett konfirmationslager med 200 ungdomar i aldrarna 13-18 ar. Vi akte dit med tva minibussar och i min buss satt 5 smatjejer och Chelsea, Cody, Anna, Caleb, Drew och Will. Vi hade riktigt kul pa den 4 timmar langa resan ner till Kentucky och alla ar sa snalla mot varandra! Haha, ar van vid att folk bitchar sig hela tiden i skolan sa det var skont med lite omvaxling.
I alla fall sa kom vi till Cumberland Falls State Park vid 20 tiden pa kvallen och da hade vi valkomstgrej med de andra kyrkorna fran sodra Ohio/norra Kentucky. Vi sjong en massa psalmer (mycket roligare att sjunga nar alla sjunger med) och sa var det en man som berattade om att han hade varit beroende av porr, och att han saklart hade hittat Gud och raddat sitt aktenskap och blivit fri fran sitt beroende. Lite klicheaktigt men det var intressant att lyssna pa. Efter det deloade vi upp oss i smagrupper baserat pa alder sa jag och Chelsea satt med 20 andra juniors och pratade. Nar klockan slog 23 var det dags att ga till stugorna, jag bodde med de andra tjejerna fran var youthgroup och vi kakade popcorn och flummade innan det belv dags for sangen.
Pa lordagsmorgonen hade vi en psalmstund och sen pratade vi i vara smagrupper innan det var lunch. Lunchen var jattegod och inte bara hamburgare som det annars ar.
Efter lunch pratade en NFL spelare om hur Gud influerade hans spelsatt och hur han betedde sig. Han hade spelat for Penn State och just nu ar det en stor skandal dar sa han pratade aven om det.
Efter ett andra smagruppssamtal gick jag, Chelsea, Nolan, Cody, Anna och Laura (var chaperone) ner och tittade pa fallen. De var ungefar som Ristafallen men lite av en besvikelse efter Niagara for nagra veckor sen.
Efter middagen hade vi en "prayerconcert" (typ en bonkonsert?) och vi fick uppdrag om att vi skulle "prata" med Gud. I borjan kandes det sjukt flum och jag tog det inte sarskilt seriost, men pa en av stationerna skulle man skriva ett brev. Jag skrev pa svenska om allt jag var tacksam for och kom fram till att jag faktist saknar min familj mer an jag erkanner for mig sjalv. Jag var inte den enda som grat och det var faktist skont att slappa pa allt aven om det var framfor en massa andra.
Pa kvallen gick vi ner till fallen igen for att kolla pa en Moonbow, men det var molnigt sa vi satt pa en stor sten och spontansjong psalmer, riktigt random. Det kandes lite skumt och jag kom inte ihag en enda sangtext...
Nar vi kom tillbaka till stugorna grillade vi marshmallows och Chelsea gjorde en riktig smore till mig. Nolan och Andrew visade hur man dansar "Bernie" och det var sjukt kul. Jag har det pa film och jag kan forsoka lagga upp den.\
Bild fran Google eftersom jag sitter i skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0