That moment when someone starts talking about pussies, that's when you know you're in an awesome hostfamily...

Julafton:
Jag blev väckt vid åtta och började hjälpa Glenda i köket. Detta fortsatte jag med hela dagen, och det hjälpte faktist lite. Ni förstår att fira sin första jul utan hela tjocka släkten, utan julkalender, utan att väcka lillsyrran/bli väckt och utan att kränga lite för mycket knäck är lite svårt. Speciellt när man inte ens har fyllt arton och mest vill se Kalle Anka klockan tre, Kan du vissla Johanna och nästan viktigast, Karl-Bertil Johnssons Julafton. Men i alla fall att rulla Bourbonbollar och Buckeyes höll mig sysselsatt till klockan sex på kvällen (okej jag gjorde annat också) och vi åkte till Glendas syster Arlie och bytte julklappar med alla kusiner och kusinbarn. Det var nästan lika galet som med släkten hemma. Speciellt när vi spårade in på samtalsämnet pussies: "I've got four pussies downstairs" "And that's why Ed likes her". Jag skrattade tills tårarna rann. Det blev ingen disney på tv men det var helt okej ändå. Och ja, jag har insett hur traditionsbunden jag är. Det är nästan tragiskt men ah, what to do. Mitt i natten slog jag och Chelsea in våra paket och jag kände mig extra julig.
Juldagen:
Jag vaknade vid nio och jag och Chelsea började jobba oss igenom den enorma högen med julklappar (jag sa till er i Sverige att inte skicka något men vad söta ni är som inte lyssnar på mig). Jag ska lägga ut bild på allt jag fick, jag tog faktist en bild innan jag började käka gooooodiset som kom både från Sverige och USA (och nej, Sylle det är inte slut. ÄN.). Efter att vi hade öppnat alla presenter åkte vi till kyrkan och där pratade de om både Jesus födelse och död, det kändes så fel. Jag menar hallå, är det inte därför vi har påsken?! Men vi sjöng Joy to the world så jag var nöjd. Jag hade även på mig min julklänning så den är använd! Riktigt fin är den också. Efter kyrkan åkte vi till Arlies hus och åt jullunch och tittade på Alvin and the chipmunks. Det var mysigt och efter ett par timmar där åkte vi hem och jag och Chelsea fixade skinka. Grym kock som man är... Som tur var så stod det på hur man skulle göra. Efter en hel del filmer somnade vi gott.
Mellandagarna:
Ingen rea men jag har spelat Band Hero och insett hur fruktansvärt hopplös jag är på tvspel. Haha, det måste vara kul för alla andra att se mig spela guitar hero... Lindsey har även varit här och sovit över. Jag har varit uppe alldeles för länge, och sovit för länge. Jag har haft ett riktigt lov! Nu käkar jag paradisask och kollar på How I Met Your Mother. Morgondagen blir nog konstig. Ingen Hedda att fira och istället ska jag fira nyår i kyrkan. Det kan nog bli intressant.
Ha det fett så ses vi 2012!

Kommentarer
Postat av: hedda

awww anna!! nästa år, då får du vara med!!

2012-01-07 @ 00:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0