Sista helgen innan jullovet!

Fredag:
Jag kom hem från skolan, och hade fått paket! IGEN! Blir så glad varje gång. Denna gången var det från Lina, Johan och Bastian. Efter att ha bytat om till en lite finare stass åkte vi iväg till ännu ett julbord. I fredags var det kyrkan som gällde. Jag, Chelsea och Glenda hade lagat mat både onsdag och torsdag. Jag bjöd på lussekatter och de var mycket uppskattade (även om alla frågade varför de var gula). Efter att ha käkat skinka, kalkon, potatismos och en massa annat drog vi i ungdomsgruppen ner till vårt rum och spelade air hockey och fotbollsspel. Vi drog igång en riktig turnering på fotbollsspelet och Chelsea är en riktigt dålig förlorare. Eller ah, hon spelade mot Caleb som har ett fotbollsspel hemma och han erkände själv att han hade övat... Efter att ha sett en väldigt söt julpjäs och ha lekt kurragömma med femåringar åkte vi hem.
Lördag:
Jag sov lite längre än jag hade tänkt (välbehövligt dock, gick upp klockan fem på fredagsmorgonen för att skriva en research uppsats) och sen chillade jag mest hela dagen. Städade bland annat badrummet (tog mig en timme och sen var jag rejält hög av allt klorin som jag sprutat). På kvällen åkte jag och Glenda och handlade (jag köpte en ny tandborste OCH tandkräm, vuxnepoäng till mig) och sen hämtade vi Chelsea. När vi kom hem tittade vi på filmen Michael (John Travolta och Andie MacDowell) och åt en gryta som var helt okej. Jag tror att alla som känner mig vet att jag inte äter grytor (speciellt inte kalops) men den här var med kyckling i och det var riktigt gott.
Söndag:
Idag har jag städat mitt rum och nu försöker jag att göra matte. Synd att det är så tråkigt annars hade jag kunnat sysselsätta mig dag som natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0