Julbord och Christmasparty

Gårdagen började med en skoldag lite kortare än vanligt. Vi hade early dismissal (vi missar ett block, en lektion, och får gå hem 2 timmar tidigare) och när jag kom hem så chillade jag lite med Chelsea. Vid 4 tiden åkte och hämtade upp Aunt Carol och åkte mot IKEA i West Chetster. På IKEA hade de svenskt julbord, luciatåg och den svenska föreningen i Cincinatti hade lite sånguppträdande. Träffade Max (en annan svensk) där också och pratade lite med ordföranden i den svenska föreningen. Vi åt massor av julmat och jag fick njuta av kallrökt lax, sill, köttbullar, rödkål och pepparkakor.  Det enda som var dåligt gjort var risgrynsgröten, den var alldeles för torr, risgrynen var knmappt kokta...
Efter en grymt bra middag gick jag och Chelsea ner i "matmarknaden" (som inte har julmust eller marabou, missnöjd tjej.) och köpte choklad, pepparkakor och kolasnören till julklappsleken med kyrkan. Efter det åkte vi till kyrkan och träffade vår youthgroup (30 barn i åldrarna 12-18) som hade ätit julmiddag tillsammans och bytte julklappar med dem. Jag hade siktet inställt på 3 pounds choklad men det stal Drew från mig. Istället fick jag Bilar 2. Efter leken kom en liten söt kille fram till mig och frågade om han fick köpa filmen av mig. Jag ville ge den till honom men hans mamma vägrade att ta emot den utan att ge mig 10 dollar. Så efter en 10 minuter lång diskussion la jag mig och tog emot 10 dollar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0