Fredag och Remember the Titans

Idag ar det fredag och tiden gar alldeles for snabbt just nu. Jag tankte ge er lite superkul info om vad vi haller pa med just nu i mina klasser:
Art:
Vi pratar om Rembrandt och Keith Haring (killen pa bilden). Lite skon blandning sadar. Jag har kommit fram till att Haring ar en av mina favoriter bland nutida konstnarer. De flesta av hans konstverk finns i NYC och nasta gang jag kommer dit vill jag ta mig en titt i Dag Hammarskjold's Plaza, ett konstgalleri i en park utanfor FNhuset. Haring var forresten bar polare med Andy Warhol.
Study Hall:
Haha, har sitter jag pa olika svenska bloggar och tidningar och haller mig uppdaterad.
Info Tech 2:
Vi gjorde precis ett project om hur man bygger upp en budget och i det projectet kopte jag mig en lagenhet i Albequerque, New Mexico. Harligt med litta varme.
Sociologi:
Var larare har varit borta i tva veckor och just nu ar det har som mitt andra study hall. I alla fall sa har vi sett pa lite olika intressanta filmer; The Pursuit of Happyness, The Shawshank Redemption, Sibyl, och nu ska vi se Remember the Titans.
Franska:
Ah,denna klassen ar sa chill. Vi ar mest off topic hela tiden och jag lar mig mer om engelska an franska dar. Mr Schaeffer har aven en utmark musiksmak och har introducerat mig till Feist och First Aid Kit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0