Dreams be dreams

Idag hade vi en gast forelasare, Joel Penton. Han ar en gammal (haha, killen ar typ 30) fotbollsspelare fran OSU (Ohio State), och han pratade om motivation och peer pressure. Han bestamde sig i sjuan att han skulle bli den basta fotbollsspelaren han mojligtvis kunde bli, och som freshman pa universitetet blev han national champion. Han bestamde sig ocksa for att sta emot grupptrycket och inte testa alkohol for att kunna na sitt mal. Jag tycker att han var valdigt inspirerande, och kan val lite forsta hans problem nar hans kompisar borjade dricka nar de var juniors. Nu ska jag inte komma och saga att jag inte festar i Sverige, och att jag inte har druckit da. Det skulle vara att ljuga. Daremot kan jag saga att jag har blivit erbjuden att roka "gras", smoke some pot som man sager har, flertalet ganger. Har ar det vanligt att man gor det pa en helg kvall, eller till och med i bilen innan skolan. Jag har inte ens kannt mig frestad att testa, just for att jag lovade mig sjalv for langesen att aldrig borja roka, och nu snackar vi inte bara mariujana (som ar olagligt), utan aven cigaretter. Jag tror att det var nar "A Non Smoking Generation" kom till min klass nar jag gick i femman som jag verkligen bestamde mig. Da fanns det redan en hel del tjejer om rokade bakom gympasalen. De hemska bilderna som jag sag den dagen i kombination med att min morfar dog i lungcancer ar nog de storsta anledningarna till att jag gjorde ett "commitment". Och det tanker jag halla.
Forsok att hitta ett commitment for er sjalva, ett lofte som ni tanker halla for att det ar viktigt, det kan vara allt i fran att bli statsminister, till att bara ata godis pa helgerna, eller vad som helst.
Ikvall blir det trackmeet for min del. Puss pa er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0