7 things the US has but Sweden doesn't

Här kommer fem saker som jag vill ha i Sverige när jag kommer hem. Kan någon fixa det?
1. Chick-Fil-A
Godaste friterade kycklingen någonsin. Chicken McNuggets står ingen chans, Chick-Fil-A's kyckling är perfekt. Dessutom så måste de som jobbar där vara trevliga mot alla, det är en kristen restaurang och de får sparken om de är otrevliga. En gång fick jag och Chelsea gratis nuggets för att vi kom dit två minuter efter stängning, det var lite som att komma till himlen.
2. Dippin Dots
Detta är en uppfinning som jag vet att min lillasyster skulle gilla. Det är en speciell sorts glass som är i små, små kulor, typ en centimeter i diameter. De är kallare och hårdare än vanlig glass och man kan få de i gudomliga smaker. De har till exempel banana split eller oreo's cookes and cream. De är ganska dyra dock, men det kan väl vi svenskar ändra på?
3. Victoria's Secret
Jag menar snälla, världens bästa underklädesaffär. De har de sötaste underkläderna och de har en hel drös med body lotions och parfymer som doftar helt underbart. Dessutom så är det inte oacceptabelt dyrt och de ger coaching när man provar så att man får rätt storlek och modell. De är BHproffs helt enkelt.
4. Buffalo Wild Wings (eller B-Dubs som man säger)
Ännu en kycklingrestaurang. Här har de gudomliga kycklingvingar som har olika smaker. Mina favoriter är honung och citron. Helt klart något som man måste testa i USA. Det är även en sportsbar så de visar amerikansk fotboll hela tiden. God mat + sport, kan det bli bättre?
5. Hollister
Jag vet att vi har en Hollisteraffär i Täby, men det hjälper inte en stackars skåning som mig. De har härliga kläder, världens skönaste (och snyggaste) joggingbyxor och deras personal ser ju inte helt dum ut, speciellt inte i större städer där de oftast är modeller. De verkar alltid behöva mer personal för man blir alltid erbjuden jobb när man testar kläder och så, men nej, att jobba i USA är förbjudet...
6. Pacsun
Återförsäljare till Cheap Monday!!! Haha, nej men de säljer kläder som är baserade på Kalifornien och surfarstilen och jag hittar alltid något som jag vill ha där. Det är en aning dyrt, men åh så fina grejer de har! Får jag välja en affär som skulle kunna sälja i Sverige så skulle jag välja denna. Typiskt min stil (förutom att de oftast inte har några kavajer där...).
7. The Cheesecake Factory
Ni hör på namnet va? De har ca 40 olika sorters cheesecake och god mat i övrigt också. Dessutom är restaurangen mer som en "riktig" restaurang och jag gillar't. Chelsea älskade inte maten (hon gillar inte cheesecake) men jag tyckte det var helt perfekt. Tyckte dock lite synd om Nolan när vi var där, han var på brottardiet och fick inte käka någon cheesecake för att han behövde gå ner ett par viktklasser.
Så här har ni något att jobba på Sverige. Fixa tills jag kommer hem i Juni, okej?

Kommentarer
Postat av: Pappa

Då är det väl bara att kontakta dem och boka möte om att starta en butik/restaurang i Sverige. Lycka till!!!

2012-01-04 @ 23:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0