The ER for the first time

Gårdagskvällen blev riktigt konstig, jag satt på akuten i tre timmar istället för att vara hemma och sova som jag hade tänkt. Och mormor innan du slänger dig på telefonen så nej, det var inte jag som var sjuk utan Ashley's (min bästa kompis här) äldsta kompis Tesla.
Jag börjar från början: Jag hade bara tänkt vara hemma och chilla hela eftermiddagen och kvällen eftersom att jag trodde att footballmatchen var borta. På lunchen frågar Ashley mig vad jag hade tänkt göra efter skolan och sen undrade hon om jag ville gå med henne på matchen (som tydligen var hemma). Jag ringde min värdmamma (busig jag är som använder min telefon i skolan) och hon sa att det var okej. Så efter skolan åkte jag och Ashley hem till en annan tjej, Brittany och tittade på film. Helt plötsligt blir Ashley helt stel och ser jätterädd ut. Tesla, som har hjärtproblem, hade åkt in till akuten med en alldeles för hög vilopuls (120 slag/minut).
Jag och Ashley åkte in till akuten i Dayton (Grandview/Southview, ett av de 50 bästa sjukhusen i USA) och jag försökte lugna ner henne så hon inte speedade alldeles för mycket. När vi väl kom dit så såg Tesla ut som skit rent ut sagt. Vi satt och väntade på provresultat tillsammans med henne och hennes familj och det tog 3 timmar.
Som tur var så var det inget fel på hennes hjärta denna gången utan hon hade "bara" en infektion och fick antibiotika för det.
Jag, Ashley och Tesla åkte förbi McDonald's på vägen hem och jag har nu smakat en McFlurry Reese's, lätt den godaste jag smakat än så länge!
Idag ska jag och Chelsea ut och shoppa, hoppas att jag hittar något fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0