Light's gone, day's end

Idag har varit en ovanligt händelserik söndag.
Jag gick upp alldeles för tidigt som vanligt för att gå till kyrkan, väl där pratade vi om "the screwtape letters" en bok av CS Lewis. Den handlar om demoner och hur de ska "ta hand" om människan för att den ska bli ond och inte tro på gud. Vi snackar om det och det omvända, alltså vad som gör att vi är goda människor. Det är faktist intressantare än det låter. Efter youthgroup med high school elever så började själv gudstjänsten. Jag får lättare och lättare att hålla mig vaken under predikan för varje vecka, vet dock inte om det är bra eller dåligt...
När kyrkan var slut så åkte vi till "Buffalo Wild Wings" eller B-Dubs som vi säger. Det är en sportsbar där de visar footballmatcher och serverar världens godaste kycklingvingar. De är helt enkelt gudomliga! Dessutom är football här ungefär som fotboll i Sverige, eller var som helst i Europa. Alla har koll på sina lag och vilka ens rivaler är. Chelsea håller på Alabama medans hennes pojkvän håller på ärkerivalen, Tennessee. De går alltid till B-Dubs på sina dater, jag undrar hur det ser ut när Alabama möter Tennessee.
Efter att vi käkat så åkte vi till the YMCA, landets största tydligen. Det var ungefär som att kombinera alla sportshallar vi har i Landskrona och göra det till en stor lokal. Inklusive äventyrsbad, gymnastiksal med alla redskap och 2 inomhuslöpar banor. De har dock ingen ishall, är lite besviken... Haha, nej men jag och Chelsea ska se om vi kan börja träna gymnastik där, det skulle vara kul att börja köra tumbling igen!
Ikväll har jag och Kim sett Abduction (med Taylor Lautner, mums!) och nu väntar jag på Chelsea och Glenda, jag ska göra kvällens snack: Varm frukt med riven vit choklad och glass till det! Hoppas att de gillar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0