Homecoming!

I fredags så var det homecominggame, den största footballmatchen på hela året. Jag gick dit med Chelsea, Kelsie, Sam, Joe och Mathew. Vi målade våra magar med en bokstav var: M-A-S-S-I-E. Skolan heter Clinton Massie men alla säger Massie. Vi tog en massa bilder och åkte till matchen. Där träffade jag en kvinna (tant/dam) som var från Danmark från början men som hade bott här sen hon var 18. Nu är hennes son rektor för Middle School och han brukar sitta i sekreteriatet på alla hemmamatcher i volleyboll så jag träffar han några gånger per vecka. Han hade lovat sin mamma att hon skulle få träffa mig och hon var så gullig.
Matchen var bra, vi vann överlägset och jag träffade en massa nya människor.
Igår var det homecomingdansen, det var lite överskattat. Jag blev bjuden av en kille som jag inte känner så bra och jag borde nog ha tackat nej. Men eftersom att jag är snäll (och dum) så tackade jag ja. Dåligt val, vår grupp var rätt tråkig men vi tog i alla fall en massa fina bilder (jag glömde mitt minneskort hemma så jag har inga bilder men jag ska se om jag kan få tag på någon!). Efter att vi tagit alla bilder så åkte vi till ett steakhouse och åt middag. Jag käkade ribeyestake och det var riktigt gott! När vi kom tillbaka till Jordan (killen som var min date) så hade vi lite tid att döda så vi spelade "Apples to apples". Kändes lite fail när jag är van vid att förfesta innan alla danser (typ superbowl och insparken) men det var kul det också.
När vi väl drog till dansen så var det lite tråkigt, det var i matsalen på skolan och musiken var låg. Efter ett tag blev det dock roligare, jag dumpade min date lite diskret och hittade mina kompisar och vi dansade jättemycket. Jag kan nu även kryssa i "att dansa slowdance med en footballspelare" från min bucketlist.
Jag har lärt mig två nya danser och hade lite, lite ont i fötterna när jag och Kim drog hem till Hannah's hus och kollade på film och åt popcorn innan vi somnade.
Det var väl allt för den här helgen, ska se om jag kan lägga upp bilder senare i veckan, just nu går internet väldigt trögt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0