Cedar Point & Niagara Fallen

Klockan sex på lördagsmorgonen var jag packad och klar efter att ha sovit 3 timmar (åkte bärgarbil för första gången i fredagsnatt, men det är lugnt vi var inte i någon olycka, vår bil fick ett elektroniskt fel och vi blev stående på motorvägen i 1,5 timmar). Jag och Glenda åkte för att möta upp de andra utbytesstudenterna från Wilmington området (Kim från Tyskland, Marthe från Norge och Tijoan (?) från Kina). Vi packade in oss i Kims värdmammas bil och åkte till Centerville och träffade de andra utbytesstudenterna från Cincinattiområdet + Nea från Indiana. Jag satte mig en minivan som Max (Sveriges odrägligaste människa, att kalla en skåning för bonde, ncnc) värdmamma körde. Vi åkte med ett kort stopp på Burger King för frukost till Cedar Point, ett av USAs största nöjesfält.
På Cedar Point träffade vi utbytesstudentgruppen från södra Ohio och West Virginia. Tyvärr så var det inte bara vi som hade tänkt åka rollercoasters den dagen utan det var smockat med folk. En och en halvtimmes kö till varje åk resulterade i att vi bara åkte 4 stycken. Som tur är så fick jag åka Top Thrill Dragster, det var de mest fartfyllda 16 sekunderna i mitt liv. Vilken känsla! Jag och Nea satt och skrattade åt våra hår efteråt, de stod verkligen rakt upp!
Efter att ha gått runt på Cedar Point i 10 timmar så åkte vi till vårt hotell för natten. Det var helt okej och jag sov som en stock!
På söndagen blev det tidig uppstigning ännu en gång för att åka 4 timmars bilresa till Cleveland där vi såg Cleveland Brown's football arena. Den påminde om en stor men opersonlig fotbollsarena i Europa. Tydligen så var Dortmünds arena mycket finare, det måste inspekteras. Vi tittade även in på Rock and Roll Hall of Fame, dock bara i 45 minuter. Jag skulle kunna gå runt där hela dagen, så mycket intressant! Jag köpte i alla fall en bok om the Beatles, ett fotografi på Bob Dylan (ett vykort, men det var så fint!) och en stickers till min resväska hemma i Sverige som jag dekorerar med stickers från alla ställen jag varit på.
Efter det korta stoppet i Cleveland åkte vi vidare mot Buffalo, NY och Niagara Fallen. Och herregud så fint det var vid Niagara, kvällssol, Maid of the Mist, inte en massa asiatiska turister och vi härliga utbytesstudenter!
När jag har bättre internet ska jag ladda upp mina bilder så att ni, mormor, Lennart, farmor och farfar också kan se dem!
Efter att ha turistjagat en massa souvenirer i 2 timmar så gick vi till Hard Rock och käkade ett par välförtjänta cheeseburgare. Jag älskar Hard Rock's burgare, de har det perfekta brödet och smakar lagom mycket.
På Hard Rock hade de ett uppträdande från en musikskola i närheten och de sjöng väldigt bra!
Efter en natt på ett lite sämre hotell i Buffalo så började vi vår 11 timmars bilresa hem.
VÄLDIGT LYCKAD RESA!
Jag hjärta alla utbytesstudenter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0