All American?

Okej under de senaste 24 timmarna har jag gjort fler amerikanska saker än vad jag gjort under hela mitt liv.
Först gick jag i skolan mellan 7.30 och 14.30. Skolbussen hämtar mig klockan 7.00 så jag har även checkat av "åka gul buss" på min knepiga Bucket List. I skolan kan man inte gå hur man vill som i Sverige utan om du måste gå på toa så måste du be om ett hall pass. Och på lunchen så måste man stå/sitta inom ett visst lunch area tills klockan ringer och du får gå och hämta dina böcker.
När jag kom hem från skolan berättade Glenda (min hostmom) om ett "Meet the teams" på skolan samma kväll och undrade om jag ville gå. Eftersom att jag försöker hänga på och det mesta som händer så följde jag med och det var faktist riktigt roligt. Jag tog med kameran så om internet funkar som jag vill så kan jag lägga upp lite bidler i detta inlägg. I alla fall så presenterade de alla teamen t.ex Girls Varsity Soccer som Chelsea spelar och då ropade de upp alla namnen på alla spelare medans de gick över planen. Kvällens huvudattraktion var Football laget som tyligen är väldigt bra. Visste ni förresten att det är typ 80 spelare i det laget, helt sjukt! Footballlaget spelade även en Scrimmage (träningsmatch) och vi vann såklart överlägset. Dock var inte footballen det roligaste utan allt folk som jag träffade, jag ska definitivt gå på alla matcher som jag kan!
Efter att vi kommit hem från "Meet the teams" så packade jag och Chelsea snabbt våra saker innan vi körde till kyrkan som ligger 30ish minuter bort. Väl där så lekte vi lekar och sånt hela natten, bland annat spelade vi "auditorium-baseball", typ som baseball inne i själva kyrkan (där man har gudstjänsten) och käkade pizza. Det var faktist rätt kul och jag träffade en hel del trevliga människor. Dock var jag sjuuukt trött så efter ett tag blev det jobbigt att prata så jag satt mest och lyssnade på konversationerna som andra hade. När klockan blev typ 5 AM så satte Patrick (prästen som leder ungdomsgruppen) på en film; The Soul Surfer. Den var rätt bra men jag missade en hel del i början för jag småsov.
Nu i morse hämtade Glenda oss och vi åt Donuts till frukost, jag kände mig riktigt amerikansk då...
JAPP, längsta inlägget ever men det kanske ni kan stå ut med ;)
Vi får nog ta bilderna i ett annat inlägg, det går slött idag...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Anna! ah, var borjade vid 6-7, brukar borja vid 9 tydligen.. var. sa. galet. varmt. tror att jag dog 3 ganger. well, vi har en del :) och alla festar, dricker, roker har.. haha galet! sen ar alla jattereligiosa ocksa, doesn't make sense to me haha.. laskigt forresten att ni hade scrimmage OCH lock-in pa er kyrka samma dag som vi! (fast jag gar inte till kyrkan hehe.. dock biblestudies imorgon!). herreG vilken lang kommentar!!! forlat. skypedate imorgon? :)))

2011-08-21 @ 01:29:19
URL: http://lifeintechnicolor.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0